Op naar Bali!

15 januari 2017 - Belalang, Indonesië

Zondag 15 januari 2017
Vertrek vanaf Schiphol naar Dubai met Airbus A380.
Service van Emerates is minder dan in het verleden of wij zijn gewoon te verwend. Voorheen kregen we een etui met stokjes, slaapmasker, oordopjes en tandenborstel en -pasta. Maar dat is er niet meer bij. Het personeel was ook minder getraind. Het was redelijk chaotisch.

Op Schiphol hebben we een vertraging opgelopen omdat het vliegtuig ijsvrij gemaakt moest worden. Dat kostte een kleine 45 minuten. Maar uiteindelijk onderweg naar Dubai!
Gelukkig prima entertainment, dus Bridget baby en Jason Bourne hebben we kunnen kijken.

De overstaptijd die we in Dubai hadden voor het vliegtuig naar Denpassar was 1:20. Door de vertraging was daar niet veel van over. De gate opende al toen we nog in het vliegtuig zaten... Op Dubai AirPort stond iemand klaar om de reizigers naar Denpassar op te vangen en snel naar de andere gate te brengen. Dat was een avontuur. We moesten zelfs met de metro naar de andere hal en toen nog een heel stuk lopen. Na het inchecken bij de gate de bus in die klaar stond. En die moest nog een kwartier rijden naar het vliegtuig! Maar gelukkig hebben we het gered. Een dag eerder was dat niet gelukt vertelde iemand die een nachtje in Dubai had doorgebracht...

Vlucht nummer 2 Boeing 777 300. We hadden 3 stoelen voor ons twee. Uiteindelijk konden we ruiken met een dame die alleen op de exit roe zat. Fijn voor de extra beenruimte. Maar minder privacy en niet de mogelijkheid om te liggen. Volgende keer toch maar niet de exit row.

Aangekomen in Denpassar de koffers opgehaald en op zoek naar de chauffeur die ons zou komen ophalen. Helaas... Geen chauffeur. Remco ging pinnen en Eugenie op jacht naar een medewerker van het hotel. Beide missies geslaagd! 15 minuten later zaten we met cash in the pocket in een busje naar ons hotel.

Harris Hotel in Tuban. Net buiten het hek van het vliegveld. De reden voor onze keuze. Snel een bed hebben. Lekker gedoucht en daarna slapen!het was een lange reis!